Saatiin viime viikolla
Mikon ja
Jounin kanssa hommaksi selvittää miksi asiakkaan Toyota Carinassa paloi abs vikavalo. Aloitimme testaamalla takapyörien anturit, koska etujarrujen kimpussa oli ykkösluokkalaisia ja auto oli nosturilla ylhäällä. Takapyörien anturit olivat ehjät ja sillä aikaa ykköset olivat saaneet etujarrut valmiiksi niin pääsimme lukemaan vikakoodit. Koska auto oli hieman vanhempi (1996) siinä ei ollut OBD pistoketta vaan koodit tulivat vilkkumalla mittaristoon. Mittaristo vilkutti koodia 35: Pyörän nopeustunnistin, oikea etu- avoin virtapiiri. Otettiin sitten tunnistimen liitin irti ja mitattiin vielä yleismittarilla ja tultiin siihen tulokseen, että tunnistin on rikki.
Tänään sitten jatkettiin hommia. Uusi tunnistin oli tullut joten asennettiin se paikoilleen ja sitten vikakoodin nollaamisen kimppuun. Autodata antoi tähän kaksi tapaa tehdä, mutta tässä ei jostain syystä toiminut kuin toinen, joka kyllä oli aika yksinkertainen: Akun napa irti 10 sekunniksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti